Purpura M, Lowery RP, Wilson JM, Mannan H, Münch G, Razmovski-Naumovski V, Analysis of different innovative formulations of curcumin for improved relative oral bioavailability in human subjects, Eur J Nutr. 2018 Apr;57(3):929-938. doi: 10.1007/s00394-016-1376-9. Epub 2017 Feb 16.
 

היתרונות הבריאותיים של כורכומין מוגבלים בעקבות מסיסות וספיגה נמוכה במעי.

(Cyclodextrins (CD - הינו מבנה הידרופובי המאפשר לכורכומינואידים (רכיבים פעילים משורש הכורכום ונחשבים לליפופיליים) לשהות בתוכו ובכך משמש עבורם כמעטפת. מבנה זה משפר מסיסות, פיזור וקליטה במעי.

במחקר בדקו את הזמינות הביולוגית של פורמולה חדשה לכורכומין

(γ-cyclodextrin (CW8 אשר הושוותה לתמצית כורכומין סטנדרטי (StdC) ולשתי פורמולות מסחריות בעלות זמינות ביולוגית גבוהה: כורכום בטכנולוגיה המבוססת על פיטוסום (CSL) וכורכומין עם שמנים שחולצו משורש הכורכום (CEO).

המחקר כפול סמיות, בו השתתפו 12 מתנדבים בריאים. ריכוזי הפלסמה של כורכומינואידים אשר בודדו מצמח הכורכום (curcumin, demethoxycurcumin, bisdemethoxycurcumin) נקבעו בנקודת ההתחלה ובמרווחי זמן שונים לאחר מתן אורלי של 12 שעות.

CW8 הראה את הריכוז הגבוה ביותר בפלזמה של כורכומין, demethoxycurcumin וטוטאל כורכומינואידים, בעוד שתוצאות CSL הראו את הרמות הגבוהות ביותר של bisdemethoxycurcumin.

CW8 הראה שיפור משמעותי בזמינות הביולוגית של כלל הכורכומינואידים בהשוואה ל StdC.
 


מסקנת החוקרים:

הנתונים שעלו מהמחקר הראו שפורמולת כורכומין (γ-cyclodextrin (CW8 משפר באופן משמעותי את ספיגת הכורכומינואידים בבני אדם.

לקריאת המחקר המלא