Fuhrman B., Volkova N., Kaplan M., Presser D., Attias J., Hayek T. and Aviram M. Anti atherosclerotic effects of licorice extract supplementation to hypercholesterolemic patients: increased resistance of LDL to atherogenic modifications, reduced plasma lipids  levels, and decreased systolic blood pressure. Nutrition 18: 268-273 (2002).


מחקר שנערך במעבדת הליפידים בטכניון בשילוב הקריה הרפואית ע"ש הרמב"ם ופורסם ב-Nutrition בשנת 2002, בחן את ההשפעה של תמצית פטנטית מופחתת חומצה גליציריזינית של שורש ליקוריץ על טרשת עורקים, פרופיל שומני הדם, חמצון LDL ויתר לחץ דם סיסטולי.
 

מחקר פלסבו, מוצלב בו השתתפו 12 נחקרים עם היפרליפידמיה, כולסטרול כללי בערכים של 220-270 mg/dL, ערכי LDL 120-170 mg/dL. הנחקרים נטלו במשך החודש הראשון כמוסות ליקוריץ במינון של 1 גרם ליום ובחודש השני נטלו פלסבו.


תוצאות המחקר:
בתקופת נטילת כמוסות הליקוריץ נמדדה ירידה בחמצון ה- LDL  ב 19%, אגרגציה של טסיות פחתה ב- 55%, ירידה ברמות הכולסטרול הכללי ב- 5% במקביל לירידה של 9% ברמות ה- LDL. בנוסף נמדדה ירידה של 14% ברמות הטריגליצרידים וירידה בערכי לחץ הדם הסיסטולי בשיעור של 10 יחידות כספית.
לאחר חודש של נטילת פלסבו רמות המדדים עלו לרמתם בתחילת המחקר.
 

מסקנות:

תוספת של ליקוריץ פטנטי פועלת כמאזנת מתונה במצבים של היפרליפידמיה ומשמשת כנוגדת חמצון המפחיתה תרחישים טרשתיים בדפנות העורקים ומפחיתה מחלות לב וכלי דם.