מחקר רנדומלי, כפול סמיות, פלסבו שהתפרסם בשנת 2016 בגיליון מרץ של המגזין LIPIDS הנחשב, בחן את השפעת שמן נר הלילה בשילוב ויטמין D  על מדדים של תנגודת לאינסולין ורמות שומני הדם בנשים סכרתיות.


Vitamin D and Evening Primrose Oil Administration Improve Glycemia and Lipid Profiles in Women with Gestational Diabetes. LiPIDS March 2016, Volume 51, Issue 3, pp 349–356

מחקר רנדומלי, כפול סמיות, פלסבו שהתפרסם בשנת 2016 בגיליון מרץ של המגזין LIPIDS הנחשב, בחן את השפעת שמן נר הלילה בשילוב ויטמין D על מדדים של תנגודת לאינסולין ורמות שומני הדם בנשים סכרתיות.

במחקר השתתפו 60 נשים סכרתיות. קבוצה א' קיבלה 1000 יחב"ל של ויטמין D בתוספת 1000 מ"ג של שמן נר הלילה, קבוצה ב' קיבלה פלסבו במשך 6 שבועות.

תוצאות המחקר:

בהשוואה לקבוצת הביקורת (פלסבו) בקבוצה שנטלה ויטמין D בשילוב שמן נר הלילה נצפתה ירידה ברמות הגלוקוז בצום, במדדים הקשורים לתנגודת לאינסולין, ברמות הטריגליצרידים, VLDL  ו- LDL. אך לא נצפו שינויים מובהקים ברמות ה- HDL  בשתי הקבוצות.

מסקנות:

משך הזמן הקצר של המחקר אינו מספק על מנת לקבל תוצאות משמעותיות, עם זאת בטווח הקצר של חודש וחצי נצפו ירידות בערכי שומני הדם ומדדי הגלוקוז. הפעילות הנוגדת דלקת של שמן נר הלילה והפעילות המאזנת חיסונית של ויטמין D הדגימו ירידה במדדים המקושרים לסינדרום מטאבולי.

גם לשמן נר הלילה ולוויטמין D  בטיחות גבוהה בשימוש לטווח ארוך ומכאן שמחקרים מסוג זה לטווח זמן ארוך יותר נחוצים.
הפרסום במגזין LIPIDS מעיד על הרצינות והפוטנציאל שבמחקר ארוך טווח על בססי רכיבים אלה.