ולריאן מקסיקני משמש ברפואה המסורתית לטיפול בנדודי שינה וחרדות.

מחקר כפול סמיות מבוקר בדק השפעה היפנוטית ובטיחות של ולריאן מקסיקני, באנשים הסובלים מנדודי שינה מול מיצוי של ולריאן רפואי במינון זהה.



Herrera-Arellano A, Luna-Villegas G, Cuevas-Uriostegui ML, Alvarez L, Vargas-Pineda G, Zamilpa-Alvarez A, Tortoriello J.Polysomnographic evaluation of the hypnotic effect of Valeriana edulis standardized extract in patients suffering from insomnia, Planta Med. 2001 Nov;67(8):695-9.
 

ולריאן מקסיקני (Valeriana edulis) משמש ברפואה המסורתית לטיפול בנדודי שינה וחרדות.

מחקר כפול סמיות מבוקר בדק את ההשפעה ההיפנוטית והבטיחות של ולריאן מקסיקני (450 מ"ג), באנשים הסובלים מנדודי שינה מול מיצוי של ולריאן רפואי (Valeriana officinalis extract) במינון זהה.

המדדים של כמות השינה ומחזוריות בין שלבי השינה השונים, הערכה של עייפות בוקר, איכות הזיכרון ותופעות לוואי, נבדקו במעבדת שינה.

נבדקו 20 חולים במשך ארבעה לילות רצופים, 8 שעות כל לילה.

תוצאות:

לא נראו הבדלים סטטיסטים מהותיים ברוב הפרמטרים שנבדקו למעט שיפור גבוה יותר במדדי REM (מהירות תנועות העיניים בזמן השינה) בולריאן רפואי והפחתה של מספר התעוררויות לאורך השינה בשימוש בולריאן מקסיקני.

באופן כללי, התוצאות תומכות באפקט ההיפנוטי ובבטיחותו של טיפול אקוטי בולריאן מקסיקני וולריאן רפואי בחולים הסובלים מנדודי שינה.