דלקת כרונית בבלוטת הערמונית עלולה לגרום לתסמינים או הגדלה שפירה בבלוטת הערמונית. במוצר המכיל תמצית דקל ננסי נמצאו מאפיינים אנטי דלקתיים חזקים. 


Latil A, Pétrissans MT, Rouquet J, Robert G, de la Taille A, Prostate. 2015 Dec;75(16):1857-67. doi: 10.1002/pros.23059. Epub 2015 Aug 26.

רקע:

דלקת כרונית בבלוטת הערמונית (CPI) עלולה לגרום לתסמינים או הגדלה שפירה בבלוטת הערמונית. במחקרים שנעשו בעבר, בתמצית דקל ננסי (במוצר ®Permixon), נמצאו מאפיינים אנטי דלקתיים חזקים.
במטרה לבדוק את ההשפעה האנטי דלקתית של תמצית דקל ננסי, נבדק הקשר בין ביומרקרים של הדלקת לתסמיני הדלקת.

שיטות

מחקר בינלאומי, כפול סמיות בוצע על 206 גברים עם הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית הקשורה בדלקת כרונית בערמונית. החולים קיבלו מדי יום מוצר המכיל דקל ננסי במינון של 320 מ"ג או tamsulosin (חוסם קולטני אלפא, משמש לטיפול בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית) 0.4 מ"ג במשך 3 חודשים. לאחר בדיקה רקטלית דיגיטלית (DRE) נאסף השתן הראשון ביום הראשון וביום ה 90 ו mRNA חולץ מבלוטת הערמונית ונוזל הזרע. בוצע כימות mRNA של 29 סמני דלקת שפורסמו כמשמעותיים ביותר לגילוי הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית וחלבון בשתן.

תוצאה

ביום ה 90 נצפתה ירידה בממוצע בביטוי הסימנים, בקבוצה שנטלה דקל ננסי ב 65.4% לעומת 46.2% בקבוצה שנטלה tamsulosin.

מסקנה

התוצאות הראו בפעם הראשונה ברמה קלינית את התכונות האנטי דלקתיות של דקל ננסי, לפיכך יש עניין בשימוש בתמצית דקל ננסי להפחתת תסמיני הדלקת בבלוטת הערמונית.