“Plasma selenium and risk of dysglycemia in an elderly French population: Results from the prospective Epidemiology of Vascular Ageing Study”



על פי נתוני משרד הבריאות האמריקאי, מחלת הסוכרת משפיעה על 24 מיליון אמריקאים ועולה למערכות הבריאות כ 174 מיליארד דולר לשנה.
איזון טוב של רמות הסוכר הוא גורם מפתח במניעת סיבוכיה של המחלה ושמירה על איכות החיים. למרבה המזל ישנן דרכים טבעיות לסיוע בשמירה על רמות תקינות של סוכר בדם: תוספי תזונה על בסיס כרומיום פיקולינט,קינמון,מגנזיום,חומצה אלפא ליפואית,חילבה,ג'ימנמה,עלי זית ועוד. כמו כן מזונות כגון אגוזי מלך אשר מכילים חומצות שומן חיוניות ומיטיבים עם לחץ דם.
מחקר חדש מצא כי סלניום, נוגד חמצון חשוב , עשוי לסייע באיזון רמות סוכר בקרב גברים. במחקר השתתפו 1162 חולים בין הגילאים 59-71, נלקחו דגימות דם ונמדדה רמת הסוכר בצום . המדידות התבצעו בתחילת המחקר , לאחר 2 שנים,4 שנים ו 9 שנים.
בסיום השנה התשיעית,רמות הסלניום הממוצעות בקרב נשים וגברים היו 1.08 ו 1.10 מיקרומול/ליטר (בהתאמה).  בקרב נשים לא נמצאה קורלציה בין רמות סלניום בדם לבין רמות סוכר בדם, אולם בקרב גברים נמצא כי יש קשר הפוך בין רמות סלניום בדם לרמות סוכר הדם בצום. קבוצת גברים שרמת הסלניום שנמדדה בדמם הייתה הגבוה ביותר (1.19-1.97 מקרומול/ליטר) נמצאו בסיכון מופחת ב 52% לסוכרת מקבוצת הגברים בעלי רמות הסלניום הנמוכות.
החוקרים סיכמו כי המחקר הפרוספקטיבי הנדון מציע אפקט הגנתי של רמות סלניום גבוהות בדם על איזון רמות הסוכר, בקרב גברים.


Reference:
 Akbaraly TN.  Plasma selenium and risk of dysglycemia in an elderly French population: Results from the prospective Epidemiology of Vascular Ageing Study. Nutrition & Metabolism, 2010