By Source: Health Watch • www.ProHealth.com • February 1, 1999
 

ויטמין B12 משויך לקבוצה כללית של תרכובות ביולוגיות חיוניות הידועות בשם cobalamin.
מבחינה מבנית ה- Cobalamin קשור להמוגלובין בדם ולפיכך חוסר בויטמין B12 יכול לגרום לאנמיה. הדאגה העיקרית של רופאים קונבנציונליים היא לשמור על רמות נאותות של cobalamin בדם, על מנת להגן מפני אנמיה. הצורה הנפוצה ביותר של ויטמין B12 נקראת cyanocobalamin. בעשור האחרון, מספר מחלות נוירולוגיות מרכזיות והיקפיות נקשרו למחסור מאוד ספציפי של cobalamin, צורה נוספת של ויטמין  B12 ה-methylcobalamin. צורה זו של cobalamin נדרשת על מנת להגן מפני מחלות נוירולוגיות והזדקנות. הכבד ממיר כמות קטנה של cyanocobalamin ל-methylcobalamin  בתוך הגוף, אך נחוצות כמויות גדולות יותר של methylcobalamin כדי לתקן פגמים נוירולוגיים ולהגן מפני הזדקנות.
מחקרים שפורסמו מראים, כי מינונים גבוהים של methylcobalamin נחוצים להתחדשות נוירונים ולשמירה על מעטפת המיאלין שמגנה על האקסונים בעצב ועצבים היקפיים.

CFIDS (תסמונת העייפות הכרונית) ו- B12

בגיליון קיץ 1998 של HealthWatch  פורסם מחקר חשוב אשר דיווח על ממצא חדש ומרתק.

מעל 60% מ CFIDS ונוזל השדרה המוחי של חולי פיברומיאלגיה הכילו רמות נמוכות של ויטמין B12, אם כי לא חרגו באופן משמעותי מהטווח הנורמלי.
על פי פירמידת טיפולו של ד"ר פול צ'ייניל למחלת CFIDS,  ויטמין B12 לא בצורתו ה- cyanocobalamin בעל השפעה חזקה על המוח. מחקרים שנעשו לאחרונה באירופה מצביעים על כך ש-methylcobalamin עשוי להגן על התפקוד הקוגניטיבי של חולים עם CFIDS על ידי מניעת מוות של תאי מוח.
אחת הסיבות למוות של תאי המוח היא רעילות גלוטמט. תאי המוח משתמשים בגלוטמט כמוליך עצבי, אך למרבה הצער גלוטמט יכול גם להרוג את תאי המוח. שחרורו של גלוטמט מהסינפסות היא דרך רגילה שבה הנוירונים מתקשרים אחד עם השני.
תקשורת יעילה הינה שחרור מבוקר של גלוטמט בזמן הנכון לתאים הנכונים, אך כאשר גלוטמט משוחרר בכמויות מופרזות, התקשורת הבין תאית נפסקת. מבול של גלוטמט, המתקבל בתאי העצב, מניע אותם להיפראקטיביות, ופעילות היתר מובילה לפגיעה בתאי העצב.
כעת ישנה אפשרות להגן על תאי המוח מפני רעילות גלוטמט על ידי נטילת תוספי methylcobalamin. במחקר שנערך ע"י כתב העת האירופי לפרמקולוגיה, נראה ש- methylcobalamin מגן מפני גלוטמט ומפני רעילות עצבית הנגרמת בנוירונים בקליפת מוחן של חולדות.
החוקרים הגיעו למסקנה כי methylcobalamin מגן מפני רעילות עצבית על ידי שיפור מתילציה של תאי המוח.

שינה

מחקר  גרמני המופיע ב Neuropharmacology הראה כי  Methylcobalamin הפחית הפרעות שינה שונות.

איכות השינה הייתה טובה יותר, כמו גם הערנות והריכוז. ככל הנראה, חלק מהשפעה זו הייתה בשל דיכוי מלטונין בשעות היום. נטילת methylcobalamin בבוקר מפחיתה נמנום, על ידי הפחתת רמות מלטונין בשעות היום.

התחדשות עצבים

ישנם רכיבים אשר הוכח כי ביכולתם לחדש תאי עצב בבני אדם הסובלים מנוירופתיה היקפית. עם זאת, מחקר בכתב העת למדע נוירולוגי הניח כי methylcobalamin יכול להגדיל את סינתזת החלבונים ולסייע להתחדשות תאי העצב. המדענים הראו כי במינונים גבוהים מאוד של methylcobalamin נצפתה התחדשות תאי עצב בחולדות מעבדה.

סרטן / תפקוד מערכת חיסון

מחקר בכתב העת לאונקולוגיה בחן את ההשפעות של methylcobalamin בכמה סוגי גידולים בעכברים. נטילה של methylcobalamin במשך שבעה ימים דיכאה את צמיחת הגידול בכבד ובריאות. עכברים שקבלו מתילקובלמין שרדו זמן רב יותר מעכברים שהיו בקבוצת הביקורת שלא קיבלה מתילקובלמין.
ההשפעות של מתילקובלמין על תפקוד מערכת החיסון האנושי, נחקרו בכתב העת לאימונולוגיה קלינית. המחקר הראה כי מתילקובלמין שיפר באופן יוצא דופן את ההשפעה של תאי T כאשר נחשפו לאנטיגנים מסוימים.